یحیی آباد ســــــــــــرای آباد

پایگاه اطلاع رسانی
پیام های کوتاه

با مال حرام نمی‌شود منتظر ظهور امام زمان(عج) بود

چهارشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶ ب.ظ


 

حضرت آیت‌الله جوادی آملی با بیان این که با مال حرام نمی‌شود منتظر ظهور امام زمان(عج) بود، ابراز داشت: باید یاد بگیریم که در دعاها از نیاز به ناز برسیم یعنی دعای ما به این صورت باشد که با خدا ناز کنیم که دعای افتتاح دلالت بر ناز با خداوند دارد و چگونگی ناز و درد دل با خداوند هم در مناجات شعبانیه آمده است.

وی ادامه داد: اگر با خداوند ناز کردیم و نیازمان به ناز تبدیل شد کار به جایی می رسد که اگر خداوند خطاب به ما بگوید چرا گناه کردی ما هم به او می گوییم که درست که من گناه کردم ولی چرا شما نبخشیدید که این امر با نیاز خالی به درگاه خداوند محقق نخواهد شد.

مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به این که اگر انسان بداند که خداوند اهل نازکردن است وقتی سر به سجده می‌گذارد دیگر سر از سجده بر نخواهد داشت، افزود: ناز کردن و درد دل عاشقانه با خداوند یکی از بهترین عبادات است و لذت عبادت را به انسان می‌چشاند.

نبود بودجه فرهنگی بهانه‌ای بیش نیست

وی خاطرنشان کرد: برای انجام کارهای فرهنگی باید تلاش کرد و این که بودجه فرهنگی هست یا نه بهانه‌ای بیش نیست، باید از خط بودجه و این قبیل امور بیرون بیاییم و توکل و امید به خدا داشته باشیم و چشم‌انتظار کمک‌های فرهنگی نباشیم، اگر برای خدا و اهل‌بیت(ع) حرکت کنیم خودشان کمک و یاری می کنند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی در پایان با بیان این که حوزه‌های علمیه باید بیشتر برای نشر معارف الهی و زمینه سازی ظهور تلاش کنند، گفت: هیچ گوشه‌ای در جهان از تشیع نیست مگر این که وامدار حوزه نجف هستند و حوزه قم هم باید در دوران کنونی به همین‌گونه باشد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی